אנדמן, התגשמות חלום

כבר כמה שנים שאני חולמת להגיע לאנדמן. זה התחיל כשאחי הגדול נסע לשם עם חברה שלו, היום אשתו ואם שלושת ילדיו, (אלוהים עמית אתה זקן! וכנראה גם אני…) וחזר עם אלבום תמונות מרהיבות מהחול הלבן והמים הצלולים. גן עדן בתולי ופלאי שידעתי שאני חייבת לבקר. כשנסענו לתאילנד לפני שנתיים בכלל לא חשבתי על זה שגם תאילנד יושבת לחופי אנדמן והמשכתי לפנטז בראש, יחד עם רשימה אינסופית של יעדים, על הפעם שנגיע לאנדמן.

חלום אמיתי

טיילנו ברוב תאילנד בשנה האחרונה (את הקאו סוי המושלם של צ׳אנג מאי כבר הכנתם?) אבל יש יעד אחד שממש לא עשה לי חשק – פוקט. אי שהוא עיר ענקית ועמוסה ידועה בתיירות רועשת, ריזורטים ענקיים, קניונים, כל מה שלא חסר לי. אבל טיול ספונטני הביא אותנו לשם במקרה ומזל שכך. גם מפוקט של ימי הקורונה נהנינו, ישנו במלון מקסים בעיר העתיקה, יצאנו לברי קוקטיילים שלא היה מביישים את תל אביב, אמירה מאוד לא טריוויאלית פה, והצלחנו לעשות הפסקת עבודה עירונית בתוך טיול בהפתעה של כמה ימים. שזה למעשה התגשמות חלום מבחינתי, לטייל ולעבוד בהרמוניה בלי תכנונים אדירים. פשוט להיכנס לאוטו ולנסוע, לעצור מתי שרוצים, לזוז בקצב המתאים, לגלות פינות נסתרות וערים מפתיעות.

אבל הדבר הכי מופלא בפוקט, הוא ששעה וחצי צפונית אליה נמצאת קאו לק. קאו לק היא עיירה, שמורת טבע וגן עדן עלי אדמות. היא יושבת לחופי אנדמן, החורש והג׳ונגל נוזלים אל המים הכי צלולים שראיתי בחיי והחול לבן ורך. אין לי שום תלונה על החופים בקופנגן אהובתי, אבל זו רמה אחרת. קאו לק היא גם הנקודה בתאילנד שנפגעה הכי חזק מהצונאמי ב2014 ולמעשה נמחקה לגמרי. אבל אל תתנו לזה להפחיד אתכם, היום יש מערכת התרעה שמאפשרת שעתיים התארגנות וההשפעה היחידה שיש לזה על הטיול שלכם היום, הוא שתיהנו ממלונות חדשים לגמרי.

קאו לאק והמלון הכי יפה שהייתי בו מעולם

כמו בכל הטיולים שלנו בשנה הזו, לא סגרנו כלום מראש. נסענו עד שרצינו לעצור ובחרנו את המקום שהכי התאים לחשקים שלנו לאותו רגע. והחשקים שלנו באותו יום הביאו אותנו ל Devasom, המלון הכי יפה שהיינו בו אי פעם. חשבנו ששום דבר לא ינצח את המלון בירח דבש ביוון שבו זואי דשאנל הייתה שכנה שלנו, אבל טעינו, בענק. המלון הזה עלה בכל רגע על כל ציפיה שלא העזנו לצפות. הוא יושב על החוף וגובל בחורש טבעי ובזרם מוצל שנשפך אל תוך הים. החדר שלנו פנה אל הנחל שאפשר לעשות בו סאפ או קייאקים ולראות את אינסוף סוגי הצמחיה והציפורים שמקיפים את המים. יש בו שתי מסעדות, מעולות, שעשו הכל כדי להתאים להיותנו טבעונים, עדיין עוף מוזר בתאילנד. כל אחד מאנשי המלון היה כל כך אנושי, אדיב ושירותי עד כדי כך שכששאלנו על חלב שקדים מיד מישהי הלכה לקנות במכולת ושמה בשתי המסעדות ובחדר. שיהיה לנו כל פעם שנבקש, איפה שלא נהיה במלון.

את חצי היום הראשון בילינו בלהרים את הלסת מהרצפה. כל פרט בחדר, בחצר, במסעדה, בבריכה –  מדויק. יפה באופן קיצוני, אבל מתאים לטבע, ייחודי, אבל הכי נוח ומותאם.

איי סימילאן

את היום השני בילינו בטיול של יום לאיי סימילאן, איים בים האנדמן שידועים בחופים נקיים, מים צלולים ומהווים יעד לצוללנים בגלל שהם חלק משמורה ימית עשירה וצבעונית. הים אכן היה צלול לגמרי בכל גווני הכחול שאפשר לדמיין והחול לבן, וברגע שנכנסו לשנרקל פגשנו מלא דגים בכל הצבעים והגדלים ואפילו צב חמוד ששחה ממש אלינו.

אבל זה היה מאוד מעציב לראות את כמות הזבל שחברות התיירות מביאות איתן, בקבוקי פלסטיק, פחיות, מסכות חד פעמיות שעפו למים בהפלגה. החברות האלו נוצרו כדי לאפשר ביקור בשמורת הטבע באופן מפוקח, כדי להגן על הים והחיות. בתור תייר אסור להביא אפילו את הנעליים שלך מחשש שתעביר משהו שיפגע במרקם האקולוגי הרגיש. אבל ברגע שאתה עולה לסירה הם מחלקים כוסות מים עם קש, מהסוג שניתן למצוא בשפע שובר לב בחול הלבן והנפלא בחופים שעוצרים בהם. אז אם אתם יוצאים לטיול כזה, ואני ממליצה בחום שכן, תביאו איתכם בקבוק מים רב פעמי, אפילו מיכל גדול למלא ותימנעו מלייצר פסולת שתעלים את העולם הקסום שמתחת למים.

חזרנו עייפים, מרוצים ושרופים למסאז׳ חלומי בספא המרהיב, עשינו אמבטיה מה שלא עשינו כמה שנים טובות וישנו שנת לילה עמוקה ומפנקת במיטה שהיא ענן.

הרבה זמן לא היה לי קשה לעזוב מקום. כבר תקופה ארוכה שאני מרגישה שהכל קורה בדיוק ברגע שלו, ואני תמיד מאוד שמחה לחזור הביתה. אבל את המקום הזה היה לנו מאוד קשה לעזוב ואני בטוחה שעוד נחזור.